onsdag 13 juni 2012

Hästägare!


Idag blev superfina Nepard min (vår) ! Efter 4 timmars resa till Yxlan Norrtälje tillsammans med pappa kom vi fram till Neppe och hans kompisar. Andra gången vi sågs kunde inte börjat sämre - både Neppe och jag fick en rejäl stöt när jag hälsade över staketet :(

Som tur är är han mycket cool kille som förlät mig och resten av dagen gick bättre! Det kändes nog inget vidare för Neppe att kliva på transporten och lämna brorsan Nikodemus och matte kvar på Yxlan- supertajta i 10 år och  men för mig känns det hur bra som helst! 

Den låånga resan hem till Linköping gick bra och Neppe är numera Östgöte igen - föddes i Söderköping! På stallbacken var det stor mottagningskomitté och Neppe beundrades som sig bör!

Vi började med en promenad runt Gärstad och Neppe kollade in sommarhagen innan vi återvände till stallet för att hälsa på de andra hästarna - damerna var väl föga imonerade och nöp honom lite i nosen,  som tur är finns ju  Åke - Han har ett stort tomrum att fylla efter brorsan men tror de kommer bli väldigt bra vänner! 

Nu är alla nattade och vi ser fram emot vårt första dag i Stall Läderdoktorn Gärstad Linköping. 
 


Det är inte klokt - jag är hästägare och det känns så rätt! Imorgon börjar vårt gemensamma hästliv på riktigt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar